Racingową wersję modelu R1 wyróżnia karbonowa dźwignia klamki oraz tytanowe akcesoria. Jedyne 270g, jest to najlżejszy seryjnie produkowany hamulec tarczowy na rynku.
Klamka:
-radialny kuty korpus klamki -opatentowany korpus, dużej pojemności, zintegrowany ze stożkiem zbiorniczka -łatwy montaż (demontowalna obejma kierownicy) -dwuczęściowa klamka pozwalająca zdemontować ją z kierownicy, bez ściągania innych komponentów -dwustronna klamka umożliwiająca jej montaż na dowolnej stronie kierownicy -karbonowa dźwignia klamki -tłoczek wykończony w technologii "hard anodizing" -łatwa regulacja odległości dźwigni klamki od kierownicy -25% większy zbiorniczek płynu (niż w starszych modelach) -nowa membrana -laserowo nanoszone napisy -korpus: polerowany -dźwignia: lakierowany karbon -przewód: kevlar
Zacisk: -jednoczęściowy kuty zacisk z 22mm tłoczkami -mocowanie PM -zacisk chłodzony z góry i z dołu, aby zmaksymalizować chłodzenie oraz wydajność -łatwa oraz szybka wymiana klocków wkładanych od góry -klocki organiczne na aluminiowej płytce, w celu redukcji wagi oraz lepszego odprowadzania ciepła -opatentowana nakrętka/system tłoczków pozwala na uzyskanie kompaktowego designu ze zwiększeniem ilości płynu -laserowo nanoszone napisy -polerowany -anodowana nakrętka